Snart semester

Titta på den här sötnosen till höger, den var i ett stall där jag jobbade igår. helt underbar, den var så liten..:)

Min semester började egentligen den 1a Juli men jag har tagit några extra behandlingar som inte kunde vänta till Augusti. Det ska bli skönt med lite ledighet och bara koppla av och ladda batterierna.

Blir lite bedrövad ibland när jag åker runt ute på vägarna och ser sommarbetshagar helt utan vare sig regn eller solskydd. Visst, hästar gillar att vara ute men den här värmen utan skugga att ställa sig i blir npg ganska outhärdligt. Borde faktiskt lagregleras kan jag tycka.. I många stall låter man hästarna stå inne på dagarna för att släppas ut till kvällen, det tror jag är ett skönt alternativ för många hästar.

Alldeles strax ska jag med hunden till Rimbo, två av hans kullsyskon kommer dit. Det blir bad och massa roligt snack.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En flängig dag..

Mycket jobb..